måndag 25 december 2023

 


Det sägs att man dras till vissa böcker vilka behövs i ens liv just för tillfället. Och den här riktigt skrek åt mig: ”Köp mig! Du behöver mig!”

Jag beställde hem den, och här är den nu. För jag vill verkligen försöka förstå mig på ”det obegripliga folket” som har kommit och gått i mitt liv, och de som försöker hålla sig kvar av olika outgrundliga anledningar.

Jag antar att de sistnämnda finns kvar för att jag ska ha någonting att öva på för att själv bli en bättre människa. ”Mitt allra bästa jag”. Om det sedan hjälper har jag själv ingen aning om.

Jag är som jag är, och de som står ut med mig är en väldigt liten skara, men de är guld värda för mig och jag är så tacksam över att ha dem i mitt liv.

💖 Ingen nämnd och ingen glömd. 💖


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten hedersgäst

  Det är liv och rörelse kring vårt underbara torp. Och fåglarna letar efter föda. Här är det en talgoxe som har slagit sig ner för en kort ...